Köp- och fraktvillkor

Alla priser är angivna i Svenska kronor (SEK) inklusive moms. Priset du betalar är det pris som anges i webbshopen när du genomför ditt köp.

Du är välkommen att handla hos Cobosabi om du är över 18 år.

Betalning

Vi erbjuder olika betalningsalternativ via Qvickly (Billmate AB org.nr. 556918–4129). De betalsätt du kan välja mellan är Swish, kortbetalning, faktura eller delbetalning.

Både du som privatperson och företag kan handla hos oss.

När du påbörjar din betalning i Kassan fyller du i de kontakt- och personuppgifter som efterfrågas. Du väljer sedan om du vill genomföra köpet via Betala med Qvickly eller Kortbetalning. Efter val trycker du Fortsätt. Ett nytt fönster öppnas upp där du genomför betalningen.

Om du valt alternativet Betala med Qvickly ombeds du verifierar dig med Mobilt BankID. Efter att du verifierat dig väljer du önskat betalalternativ, Swish, Kortbetalning, Faktura eller Delbetalning.

Kortbetalning

Vid kortbetalning tilläpas 3-D secure för kort med varumärkena Visa (Verified by Visa) och Mastercard (MasterCard SecureCode).

Swish

Betalning med Swish kan göras både vid köp via dator och mobil.

Hur fungerar Swish?

Du väljer Swish som betalsätt i webbutiken och följer därefter anvisningar om hur du ska göra.I appen visas information om betalningen; belopp och mottagaren Qvickly, och du godkänner och signerar sedan med Mobilt BankID på vanligt sätt. Bekräftelse på betalningen visas både i Swish-appen och i webbutiken. Tänk på att du har en begränsad tid på dig för att godkänna betalningen när du genomför betalningen enligt ovan.

(Om betalningen av köp gjorts via Swish kan eventuell återbetalning bara göras till det mobilnummer och till den person samt konto som är kopplat till den ursprungliga betalningen.)

Faktura & delbetalning

Följande gäller vid betalning via faktura eller delbetalning.

Leveransvillkor: Leverans sker till den adress som anges som leveransadress när köpet genomförs.

Betalningsvillkor: Faktura skickas via e-post från Qvickly. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.

Cobosabi överlåter fodran på fakturan till Qvickly. Vid frågor om din faktura hänvisar vi dig att ta kontakt med kundtjänsten hos Qvickly. Här hittar du även svar på vanliga frågor gällande Fakturor samt Returer och återbetalning. Du kan även logga in på MyQvickly för att se status på dina fakturor. All information hittar du på Qvicklys hemsida.

Din beställning

När du genomfört din beställning så kontrollera gärna den bekräftelse du får. Om du råkat fylla i fel eller eventuellt ångrar ditt köp, kontakta oss snarast så att vi kan korrigera eventuella fel.

Har vi redan skickat ditt paket gäller ångerrätt. Läs mer under ångerrätt nedan.

Fraktvillkor

Vi skickar beställningar inom Sverige. We only ship to addresses in Sweden.

En fraktavgift tillkommer på 79 kr. Fraktfritt vid köp över 1 500 kr.

Ditt paket skickas 1-4 arbetsdagar efter beställning. När du får ett mejl om att din order är slutförd så är paketet överlämnat till fraktbolaget och på väg till dig.

DB Schenker ombud

Vi använder oss av DB Schenker för leverans av ditt paket. Paketet skickas till närmsta ombud i närheten av din leveransadress. Du kan även ange önskat utlämningsställe i kommentarsfältet i Kassan. Du meddelas via SMS från DB Schenker när ditt paket är på plats för uthämtning. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar efter att vi skickat paketet. Avvikelser kan ske.

Beställningar från företag skickas till DB Schenker ombud. (Undantag vid stora och tunga beställningar som levereras till företagsadressen. )

Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det, be ombudet att notera skadan innan du signerar för leveransen.

Ej uthämtat paket

Ditt paket ligger kvar hos DB Schenkers ombud i 14 dagar. För ej uthämtat paket tar vi ut en avgift på 300 kr. Antingen drar vi av det när beställningen krediteras eller vid köp med lägre summa skickar vi en faktura till dig via Qvickly.

Hämta själv

Det går bra att komma till vårt lager och hämta din beställning. Välj fraktalternativet Hämta själv. Vi stämmer av tid när det passar oss båda (via e-post kontakt@cobosabi.se) att du kommer och hämtar dina varor.

Beställning ska hämtas inom en månad från beställningsdagen. Vid ej uthämtad beställning avbryts köpet.

Vi finns på adressen Sjöstorp 341 i närheten av Dalby, strax utanför Lund i Skåne.
Returer & reklamation

Här hittar du information om Returer & reklamation.

Övrigt

Återgivning av produkter på hemsidan

Avvikelse i färgnyanser kan förekomma. Beroende på datorers/mobilers bildskärmsinställningar kan färgåtergivningen avvika från produkten. På miljöbilder i webbshopen kan eventuellt filter användas som gör att färgerna är lite missvisande. På ren produktbild används inget filter för att du ska få en så verklighetstrogen uppfattning av varan som möjligt.

Miljö

Ibland kan du få dina varor skickade i emballage och med packmaterial som använts tidigare och som fortfarande är funktionsdugliga. För Cobosabi är det viktigt med hållbarhet och vi värnar om miljön.

Tillsammans kan vi hjälpas åt!

Lagersaldo

Vi friskriver oss från eventuella fel i lagersaldo som visas i webbshopen.

Cobosabi AB

Org.nr. 559154-4126

Sjöstorp 341
247 94 DALBY

E-post: kontakt@cobosabi.se

Telefon: 076-33 66 338
Telefontid: måndag – fredag kl 9.00-16.00. Lämna ett meddelande om vi inte svara och du vill att vi ska återkomma.
Det lättaste sättet att kontakta oss är via e-post.

Senaste uppdateringen av Köp- och fraktvillkor gjord 2025-10-04.