Retur & Reklamation

Retur

Vi hoppas att du är nöjd med ditt köp men inbland blir det inte som man tänkt sig.

Cobosabi följer lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Som kund har du 14 dagars ångerrätt, räknat från dagen efter att du mottagit varan/varorna.

Returavgift: Vid retur tar vi en avgift på 85 kr. Avgiften dras av vid återbetalningen.

Viktigt att tänka på när du vill göra en retur

  • Vid retur ska varan vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Den ska ligga i sin originalförpackning.
  • Produktens förpackning ska inte användas som ytterkartong vid retur.

Gör så här vid retur:

  1. Kontakta oss via e-post kontakt@cobosabi.se
    Ange följande uppgifter: beställningens nummer, beställarens namn och vilka varor du vill skicka tillbaka. Om sista dagen på ångerfristen infaller på en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen till nästkommande vardag.
  2. Förpacka varan ordentligt, i originalförpackning samt skyddande transportemballage. Tänk på att du står för risken om något går sönder under transport. Använd gärna den kartong varan levererades i samt fyll upp med papper om du behåller något av de du beställt. Förslut väl.
  3. Du får en fraktsedel via e-post som du skriver ut och fäster på lådan som ska returneras. Har du inte möjlighet att skriva ut? DB Schenkers ombud hjälper dig med utskriften.
  4. Lämna in paketet till ett ombud för DB Schenker.
  5. När paketet når oss gör vi en återbetalning inom 5 arbetsdagar.  Återbetalning görs med samma betalsätt som använts vid betalning.

Vi löser inte ut paket som skickats mot postförskott.

Vid retur av hela köpet betalas hela beloppet tillbaka inkl. eventuell frakt du betalat i samband med köpet. Om du väljer att ångra delar av köpet och summan för de varor som du väljer att behåll understiger gränsen för fraktfritt – görs ett avdrag för frakt vid återbetalningen av din retur.

Vid retur tar vi en avgift på 85 kr. Avgiften dras av vid återbetalningen.

Återbetalning

Återbetalning görs via samma betalsätt som du använt när du betalade beställningen. Om du har betalat med kort eller Swish går återbetalningen tillbaka till dig direkt när returen är färdigbehandlad hos oss. Observera att det kan ta ett par bankdagar, beroende på vilken bank du har, innan pengarna är synliga på ditt konto.

Om återbetalningen gäller en faktura eller delbetalning står instruktioner i mailet som skickats till dig med en kreditfaktura från Qvickly.

Om du har en faktura som förfaller innan du fått information om återbetalning så kan du förlänga förfallodagen upp till 14 dagar hos Qvickly. Mer information hittar du hos Qvicklys kundsupport.

Reklamation & felleverans

Om du upptäcker att paketet har en synlig transportskada när du löser ut det ska du reklamera skadan omgående hos ombudet.

Fel i leverans

Om du fått fel vara ber vi dig att mejla oss omgående på kontakt@cobosabi.se . Beskriv vad som blivit fel, vilket nummer beställningen har, ditt namn och adress. Vi återkopplar så fort som möjligt till dig.

Fel på vara

Om det är fel på en vara när du packar upp den ber vi dig att mejla oss omgående på kontakt@cobosabi.se . Beskriv felet, vilket nummer beställningen har, ditt namn och adress. Tag ett foto och bifoga med mejlet. Vi återkopplar så fort som möjligt till dig.

Reklamation

Vid reklamationer följer vi Konsumentköplagen. Om det är fel på varan kontakta oss inom skälig tid, senast 2 månader efter att du upptäckt felet.

Vid reklamation ska felet på varan vara ett fabrikationsfel och gäller inte vid oaktsam användning eller slitage som inte är kopplat till tillverkningen.

Tänk på att spara kvitto på dit inköp eller uppgifter om när varan köpts. Du ska vid en reklamation kunna bevisa att varan är köpt hos oss.

Byte

Vi byter inte varor.

Vi får be dig göra en ny beställning i webbshoppen samt returnera det som du inte vill behålla, se information ovan om hur du returnerar.

Läs mer om våra Köp- och fraktvillkor.

Senaste uppdateringen av Returer och reklamation gjord 2025-10-04.

Cobosabi AB

Org.nr. 559154-4126

Sjöstorp 341
247 94 DALBY

E-post: kontakt@cobosabi.se

Telefon: 076-33 66 338
Telefontid: måndag – fredag kl 9.00-16.00. Lämna ett meddelande om vi inte svara och du vill att vi ska återkomma.
Det lättaste sättet att kontakta oss är via e-post.