Köp- och fraktvillkor
Priser
Alla priser i är angivna i Svenska kronor (SEK) inklusive moms. Priset du betalar är det pris som anges i webbshopen den dagen varan beställs.
Under 18 år
Du är välkommen att handla hos Cobosabi om du är över 18 år.
Betalning
Den 12 april 2023 bytar Billmate namn till Qvickly. Under en övergångsperiod kan båda namnen förekomma i vår webbshop. Det är samma juridiska bolag i grunden.
När du handlar hos Cobosabi kan du välja mellan olika betalsätt – Swish, kortbetalning, faktura eller delbetalning. För att ta betalt använder vi oss av Qvickly.
Både du som privatperson och företag kan handla hos oss.
När du kommer till Kassan fyller du i e-post adress och personnummer/organisationsnummer. Du ombeds fylla i postnummer. Din adress hämtas. Du ombeds fylla i telefonnummer. Efter detta är kommer de betalalternativ upp som är aktuella för ditt köp. Är summan liten visas t.ex. inte möjligheten att genomföra köpet med delbetalning.
KORTBETALNING
Vid kortbetalning kan du betala med Visa eller MasterCard. Betalning sker via säker 3-D secure, Verified by Visa och MasterCard Secure Code.
SWISH
Betalning med Swish kan göras både vid köp via dator och mobil.
Hur fungerar Swish?
- Du väljer Swish som betalsätt i webbutiken,
- knappar in ditt mobilnummer och
- öppnar Swish-appen i din mobil.
- När appen öppnas visas information om betalningen; belopp och mottagare, och du godkänner och signerar sedan med Mobilt BankID på vanligt sätt.
- Bekräftelse på betalningen visas både i Swish-appen och i webbutiken.
Tänk på att du har en begränsad tid på dig för att godkänna betalningen när du genomför betalningen enligt ovan.
(Om betalningen av köpet gjorts via Swish kan eventuell återbetalningen bara göras till det mobilnummer och till den person samt konto som är kopplat till den ursprungliga betalningen.)
FAKTURA & DELBETALNING
Vid betalning via faktura eller delbetalning.
Leveransvillkor:
Leverans sker till din folkbokföringsadress som måste vara samma som leveransadress.
Betalningsvillkor:
Faktura kommer till dig via e-post och du har 14 dagar på dig att betala. Dröjsmålsränta 11 %.
Vid köp via faktura uppger du ditt personnummer i webbutikens kassa, detta för att dina personuppgifter ska kunna kontrolleras och köpet godkännas.
Fodran på fakturan överlåts till Qvickly. Vid frågor om faktura efter köp hänvisar vi dig att ta kontakt med kundtjänsten hos Qvickly.
Din beställning
När du gjort din beställning kontrollera gärna den bekräftelse du får. Om du råkat fylla i fel, kanske ångrar ditt köp eller ta bort produkter, kontakta oss snarast så att vi kan korrigera eventuella fel.
Har vi redan skickat ditt paket gäller ångerrätt. Läs mer under ångerrätt nedan.
Fraktvillkor
Vi skickar beställningar inom Sverige.
We only ship to addresses in Sweden.
En fraktavgift tillkommer på 69 kr. Fraktfritt vid köp över 1 000 kr.
Ditt paket packas och skickas 1-3 arbetsdagar efter att du gjort din beställning. När du får ett mejl att din order hos oss är slutförd, så är den överlämnad till DHL och paketet är på väg till dig.
DHL
Vi använder oss av DHL för leverans av din beställning. Paketet skickas till din närmaste Service Point. Du meddelas via SMS när ditt paketet kan hämtas ut. Normal leveranstid efter att paketet skickats är 1-3 dagar, avvikelser kan ske.
Är det ett företag som gjort beställningen skickas även detta till närmaste Service Point.
Om du ser att paketet är skadat när du hämtar ut det, be ombudet notera skadan innan du signerar leveransen.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Ditt paket ligger kvar hos ombud i 14 dagar. För ej uthämtat paket tar vi ut en avgift på 300 kr. Antingen drar vi av det när beställningen krediteras eller så skickar vi en faktura till dig.
HÄMTA SJÄLV
Du får gärna komma till vårt lager/showroom och hämta dina varor. Lämna gärna en kommentar i kassan innan du genomför betalningen och välj fraktalternativet Hämta själv. Vi stämmer av tid när det passar oss båda att du kommer och hämtar dina varor. Eftersom vi inte har någon butik med dagliga öppettider så är vi inte alltid på plats.
Beställning ska hämtas inom en månad från beställningsdagen.
Vi finns på adressen Sjöstorp 341 i närheten av Dalby, strax utanför Lund i Skåne.
Ångerrätt
ÅNGERRÄTT VID DISTANSKÖP
Cobosabi följer lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal.
Som kund har du 14 dagars ångerrätt, räknat från dagen efter att du mottagit varan/varorna.
Vid retur ska varan vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan ska vara ligga i sin originalförpackning.
Kostnaden för att returnera en order är 95 kr och dras av på summan vid återbetalning.
Gör så här vid retur:
- Kontakta oss via e-post kontakt@cobosabi.se Ange följande uppgifter: namn, adress, telefonnummer, E-post, beställningens nummer, vilka varor i din beställning du vill skicka tillbaka. Om sista dagen på ångerfristen infaller på en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen till nästkommande vardag.
- Förpacka varan ordentligt, i originalförpackning samt skyddande transportemballage. Tänk på att du står för risken om något går sönder under transport. Använd gärna den kartong varan levererades i. Fyll i retursedeln som du fick med leveransen och lägg den i lådan. Förslut väl.
- Vi skickar en fraktsedel via e-post som du skriver ut och fäster på lådan som ska returneras.
- Lämna in paketet till DHL Service Point.
- När paketet når oss får du meddelande om att vi mottagit returen och återbetalning görs med samma betalsätt som använts vid betalning.
Vi löser inte ut paket som skickats mot postförskott.
Vid retur av hela köpet betalas hela beloppet tillbaka inkl. eventuell frakt du betalat i samband med köpet. Om du väljer att ångra delar av köpet och summan för de varor som du väljer att behåll understiger gränsen för fraktfritt – görs ett avdrag för frakt vid återbetalningen av din retur.
Om betalningen av köpet gjorts via Swish kan återbetalningen bara göras till det mobilnummer och till den person och konto som är kopplat till den ursprungliga betalningen.
Reklamation
FEL PÅ VARAN
Vid reklamationer följer vi Konsumentköplagen.
Om det är fel på varan kontakta oss inom skälig tid, 2 månader efter att du upptäckt felet.
Vid reklamation ska felet på varan vara ett fabrikationsfel och gäller inte vid oaktsam användning eller slitage som inte är kopplat till tillverkningen.
Tänk på att spara kvitto på dit inköp. Du ska vid en reklamation kunna bevisa att varan är köpt hos oss, när varan köptes och till vilket pris.
Övrigt
ÅTERGIVNING AV PRODUKTER PÅ HEMSIDAN
Viss avvikelse i färg kan förekomma. Beroende på dina bildskärmsinställningar kan färgåtergivningen avvika från produkten. På miljöbilder i webbshopen kan ev. filter användas som gör att färgerna är lite missvisande. På ren produktbild används inget filter för att du ska få en så verklighetstrogen uppfattning av varan som möjligt.
MILJÖ
Ibland kan du få dina varor skickade i emballage som använts tidigare och som fortfarande är funktionsdugliga. För Cobosabi är det viktigt med hållbarhet och vi värnar om miljön.
Tillsammans kan vi hjälpas åt!
LAGERSALDO
Vi friskriver oss från eventuella fel i lagersaldo som visas i webbshopen.
Cobosabi AB
Org.nr. 559154-4126
Sjöstorp 341
247 94 DALBY
E-post: kontakt@cobosabi.se
Telefon: 076-33 66 338
Telefontider är måndag – fredag kl 9.00-16.00.
Det lättaste sättet att kontakta oss är via e-post.
Senaste uppdateringen av Köp- och fraktvillkor gjord 2023-04-12.